Avmastning 2:a November 2007

Snyft!
Det definitiva slutet på säsongen e avmastningen som trots allt gick riktigt smidigt i år...

185651-603
...och kanske skall man tacka det fina vädret för det! 
Det  var lite "krispigt" i luften på morgonen men efter solen gått upp och värmt upp vår vackra del av världen så blev det riktigt "gött" väder...men kommer ni ihåg vädret ifjol vid den här tiden...

185651-608
...för då fick vi årets första snö i Göteborg natten till 1 November!!
 


185651-604
Det obligatoriska mastkransfotot på båten och givetsvis på....


185651-605
...hemmahamnen Björlanda


185651-606
Redan kl 15.59 hade vi den här fina solnedgångspanoraman och...


185651-607
...kvart över fem var det redan mörkt :(

Så nu var årets säsong över för min del och fast jag sneglade avundsjukt på dom få seglena jag såg ute till havs så känns det trots allt skönt och få mastat av och att båtransporten hem e bokad till torsdag nästa vecka.

Är riktigt nöjd med säsongen trots vädret för jag har lyckats haft närmare 70 övernattningar i "Silence"  i år och seglat 925 sjömil.

Siktar nu på en sjösättning runt påsk nästa år, så alla vänner segla lungt tills det :)


// Marko K
Contrast 33 "Silence"

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fina bilder!!!

Postat av: Marko K

Tackar tackar Junitjej!!
Det var snabbt kommenterat för ja la in fotona ögonblicket innan :)
//Marko K

2007-11-02 @ 23:09:35
URL: http://www.markok..blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback