Akut sjösättning 16 April 2008

Årets sjösättning blev "lite" i det stressigaste laget...hade från början bestämt att sjösätta först nästa vecka.
Men i förgår kom ordförande från våran vägförening på besök och sa att dom skulle börja med vägarbete om 2 dagar dvs idag och båten stog i vägen så det blev till o hitta chafför och det snabbt.
Fick tag i en chafför igår kl 16.00 och han sa att han kunde sjösätta efter 12.00 idag så jag tog ledigt från jobbet och körde igång med att röja ur båten och bottenmåla....första lagret bottenfärg hann jag målat igår kväll och var färdig med det kl 22.30.
Idag gick jag upp kl 6.00 och direkt efter en kopp kaffe så körde jag igång igen med det som var kvar, så kl 11.00 öppnade jag bottenfärgburken för att måla andra lagret, då ringde chaffören och sa att han var framme om några minuter...
Huh!...minst en timme tidigare än lovat så någon bottenmålning blev det inte tal om och drevet han jag kladda över lite fort...och zinkanoden på hjärtstocken såg oroväckande liten ut, inte hade jag hunnit lasta båten heller, inte förbereda masten för transport  mm mm
Men sjösättningen flöt på som det skulle och snart låg "Silence" i sitt rätta element igen.

185651-764
Kranen på G!


185651-765
Håll tungan rätt i mun...


185651-766
Framme i Björlanda

185651-767
Och så i plurret


185651-770
Så tomt att det nästan ekar


185651-771
Rätt skönt att den e i  till slut fast det blev lite körigt.


Marko K
Contrast 33 "Silence"


 

Kommentarer
Postat av: Blur

Grattis!

Postat av: Anonym

Hi good afternoon, moving the boat In the garden of your house at the port It's because freezing winter waters and can damage the hull of the sailboat ???

Both done in cold winter arrives the frozen sea?

2008-04-17 @ 17:58:44
URL: http://www.rfev.info/
Postat av: Susanne

Vad skönt, vår nya båt sjösätts imorgon!

2008-04-21 @ 17:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback