Tjörn Runt 2008

Då var det dags för "Tjörn Runt" igen o i år var drygt 500 båtar anmalda till racet.
Jag, Reine, Jukka, Ubbe & Per seglade "Silence"

Tyvärr så blev min kamera vattenskadad i regnet förra Söndagen när jag seglade själv från Skärhamn till Svanvik, så dom flesta fotona från Tjörn Runt blev suddiga .


Reine fixar dit startnumrerna



Vindfattigt vid startfältet, våran starttid var  kl 08.50




Ubbe håller koll på gajarna




Vi  närmar oss Klädesholmen




Vi gick i mål precis kl 18.00 så efter det blev det lite spinnaker o go halvind genom Stigfjorden




Efter målgångsfoton




Vi fick gå rätt högt mot vinden precis före Skåpesund




Nice


Det var 3 stycken Contrast 33 och en Contrast 362 anmälda och vi placerade oss som bästa Contrasten så det räckte för att jag skulle vara nöjd med resultatet ;)


Marko K
Contrast 33 "Silence"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback