Dyk på Similan!

Lite foton från en dyktur till Similanöarna med kusinens man Esa!
Jag tog dykcertet -98 på Koh Tao och har inte dykt sedan 2003 så jag tog en refresh kurs på en dykfirma.
Dagen efter kursen så åkte vi med en Speedbåt till Similan öarna...fort gick det kan jag lova med 2 helt nya  Yamaha 350 hästars i akterspegeln..topp noteringen såg jag i loggen under färden blev 54 knop!
Under den 1,5 timme som färden tog så såg jag drömmande ut över horisonten och tänkte att här skulle man ha seglat!

Otroligt klart vatten!



Esa under snorklingen mellan dyken.



Fantastisk sikt :)





Första dyket avslutat...båtkillen kastar lina för att plocka upp dom andra dykarna!


Lunchpaus på Similanöarna!



Ett stooort akvarium!


Synd att fiskarna e rädda för kameran..eller e det mig ;)



Oootrolig sikt!


En för snart 2 veckor hemkommen
Marko K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback