Dränering o Markarbete forts...

Nu har det gått en månad sedan dom grävde upp trädgården för mig och efter det har det inte varit en lugn stund förrutom seglinghelgerna...
Känns som man har skyfflat fylle i en evighet nu när man fyllt igen nästan allt efter dräneringen för hand.
Jag har skyfflat på så gått som varje vardagkväll till sena timmen och det hela börjar gå mig på nerverna för det känns som man inte ser en ände i eländet :(
Men när man väl tittar på fotona så ser man att det har hänt något iallafall!


Så såg det ut på baksidan av huset den 17 Maj när det var precis uppgrävt med enorma berg med sand
brevid skyttevärnen


Den 18 maj så var det tjärat och rören var på plats...


22 Maj var platonmattan och den f***   makadammen på plats (många skottkärror blev det)



8 Juni var det äntligen fyllt runt om och trädgården börjar nästan se ut som en trädgård fast med lite mer sand...
 

När jag väl fyllt baksidan så mycket att det blev fall ut från fasaden så visade sig att marken höjt sig såpass att regnvattnet skulle rinna mot uteplatsen så det behövdes en stödmur till för att kunna jämna marken ordentligt...
Här har jag rivit den gamla uteplatsen som var lite trång och planerna e att lägga trätrall i marknivå och bygga en större uteplats som även täcker källaringången... 



12 Juni skulle bli en hektisk dag med formbygge och hämtning av armering, sand, cement, hyra släp och låna en tombola från en bekant och sedan gjuta...tur att man fick lite hjälp o rådgivning med formbygget annars hade jag o Hannes aldrig hunnit klart på en dag :)
'


...släpet e hyrt och nu e det sand som gäller.


Murar (K)ungen!!



Hannes lägger sista handpåläggningen när solen börjar gå ner efter en tung dag...


Tidigt nästa dag så rev vi formen, muren blev helt ok med  bara en luftbubbla vid den gamla plinten.


Den 16 Juni e det läge för en markvibrator men det får nog vänta till efter semestern...Hannes ramlade med cyckeln igår så knät var svullet idag så han satt mest inne o tittade på tv så fick jag skyfflat makadam och...


..krattat ut ny matjord o lagt ut plattor efter fasaden så det blir lättare att klippa gräset den dan det är dags!!!






Hannes knackar in pluggen



Nya uteplatsen börjar ta form...




...takstommen på plats!




Marko K





Kommentarer
Postat av: Anniina

Ojj!! BRA jobbat! Minst sagt..

2008-06-17 @ 09:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback