Sjösättning 110508

Kranbilen skulle komma kl 11.30 så jag hade förberätt för en lung morgon med riktig frukost.
stog o kokade gröt o hade inte ens väckt Hannes än så ringer chaffören kl 09.00 o säger att han e på väg o skulle vara hos mig om 10 minuter...så det blev allt annat än en lugn morgon hannes fick sleva i sig gröten o hoppa i kläderna fort som tusan.
Själv han jag inte med någon frukost o inte mycket annat heller än att göra båten startklar.

 
 
På väg upp iallafall...



I plurret o fort skulle det gå enligt Grafab personalen o fort gick det...hann inte ens kolla om båten var tät innan vi var loss från bryggan och som tur var så startade motorn utan ett knyst efter vintervilan. På bilden en annan svart Contrast 33 som sjösatte direkt efter oss..



Andra Contrast ägare väljer att såga upp akterspegeln.
På bilden e det "Tina" den första Contrasten som tillverkats!




Masten på plats men synd att grabben råkade ha sönder skovelhjulet i vindgivaren! Hoppas att det finns reservdelar att få tag till gamla Autohelm instrument.



Nya akterstagslattan på plats




Akterstagssträckaren på plats men jag får justera längderna så jag kan sträcka maximalt



Tillfällig förtöjning brevid morsan o farsan för eftermiddagsfika.


 
"Silence" på sin rätta plats o Martin som fiixar med sin X99:a


Marko K
Contrast 33 "Silence"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback