Konstverket "Silence" en Contrast 33

Hej

Efter att ha tillbringat en långhelg med övernattningar i Silence och total genomgång av båten, elsystemet inredning mm så kännas att man hittat rätt på riktigt...
Jag som alltid varit avundsjuk när jag lyssnat på gamla seglare som fortfarande pratar sig varma om sina båtar dom ägt i 30 år, det må vara Compis 28, Allegro 27 eller Rasmus 35...modellerna spelar mindre roll.
Jag har inte varit avundjuk på deras båtmodeller  utan bara att dom har hittat så totalt rätt att dom aldrigt tvivlat på att deras båt är den bästa och alla andra borde segla likadana...
Men med just risk för att  börja låta likadant så tycker jag inredningen i "Silence" är vackert som ett konstverk med all kvalitet, propotioner, passform och kunskap som syns i snickerierna...En fröjd att se på...Äntligen känns det rätt!!

Och så har jag flyttat in iom min absoluta favorit båtpryl kaffepannan...som hängt med dom flesta av mina båtar hittat sin plats i denna med :)

Titta och njut ;)
185651-166


185651-168

185651-167

185651-169
Inredningbilder från "Silence" en Contrast 33 med nya inredningen

Kommentarer
Postat av: Mats

Ja nu förstår du vad vi maxiägare menar med att vi har hittat rätt.

2007-03-27 @ 22:01:36
Postat av: Mats

Ja nu förstår du vad vi maxiägare menar med att vi har hittat rätt.

2007-03-27 @ 22:01:51
Postat av: Marko K

Hehee!
Ja, jag har väl det....kanske ;)

Postat av: Peter

Hej Marko,
Jag har nyligen sålt min båt, och är nu på jakt efter antingen en Linjett 32 eller en Contrast 33. Kan du informera mej om hur båten seglar i olika vindar, hur den är att bo i och så vidare. Du får gärna svara på min e-mailaddress!

2007-07-26 @ 11:55:13
Postat av: Johan

Förbannat snygg båt!
s/y Boomerang

2007-08-06 @ 14:47:52
URL: http://sailingboomerang.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback