Montera Båtsystems badbrygga!

Jag monterade på Båtsystems badbrygga i helgen.
Lite trixigt att göra det själv så det hade inte skadat att ha ett par armar till.
Jag gjorde så här...

1. Först polerade och rubbade jag akterspegeln, betydligt lättare när bryggan inte sitter på plats.
2. Efter noggrant mätande så markera jag fästplatserna med en blyertspenna och satte tejp på markeringarna. (slippa repor och så gled den inte lika lätt)

185651-161

3. Sedan måttade jag ner 4 st persienlinor från akterpulpiten till badbryggan och knöt bryggan i våg med hjälp av vattenpass.

185651-162

4. Sedan markerade jag hålen och borrade dem och försäkte med större borr genom Gelcoten för förebygga framtida Gelcote sprickor.
5. Tätade med Sika och bultade fast den.

185651-163

Blev kanon bra!

Marko K
Contrast 33 "Silence"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback