Terrassbygge forts...

Liten sammanfattning av terrassbygget.



Här lägger vi betong marksten i våg på makadammen så bjälklaget har något stabilt att ligga på.




Jag hade planerat att göra en ram runt hela terrassen så då fick man lägga dubbla reglar i kanterna och efter det var det dags för trallen, jag använde moraknivar som distans mellan brädorna.




Jag använde 2 st skruvdragare, en med 3 mm borr och en med torxbits till trallskruven fast jag förborrade bara ändarna.



Ram runt blivande takstolpe.



Det börjar ta form såpass så vi kunde inviga den med en kräftskiva på fredagskvällen :)



Hannes godkänner jobbet.





Klart med trallen så då e det dags för taket...



Lite snickar glädje ;)





Takstommen börjar bli klar så nu återstår läkt, taket, vindskivor o hängränna.




Nöjd imellanåt!


Läkten o första vindskivan på plats.












Väggen färdig...



Snygga spottar från Biltema



Mysigt blev det...

Fortsättning följer...

Marko & Hannes

Kommentarer
Postat av: Anniina

Nya utemöbler dessutom! Ser fint ut brorsan!

Men varför får inte lillasyster komma på kräftskiva?!

2008-09-08 @ 22:29:48
Postat av: idunn

flink snekker jo :-D

2008-09-24 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback