Intensiv badrumsrenovering!

Då var det dags och fortsätta på badrumsrenoveringen som påbörjades i Mars o då såg det ut så här?


Arma badrum som fått vänta sen 3 mars på grund av båtsäsongen satte igång ;)


7 månader senare så var det hög tid o dra igång...

Jag satte dit golvärmen den 10 September, primade...



...o sen flytspacklade jag golvet i 2 sektioner en med fall o en plan del på morgonen den 11 September...




...samma kväll när flytspacklet härdet en del så byggde jag & Hannes en form för tröskel mellan våtdelen och torrdelen o gjöt den efter det.




Dagen efter alltså den 12 September börjar vi malla och kapa ut klinkersen sen la vi fast dom med fix...



 
Den 13 var det dags för fogning.



Helgen efter var det dags för inbyggnad av väggtoan...



Lite pill med att få ihop det :)



Nästa dag på kvällen så började jag med kaklet...



Nästa dag så hade jag kommit en bit på väg.



Kakelsättning sena vardagkvällar efter jobbet...



Tröskeln får klinkers på sig...



Mosaik vid dushen och...



...toan på plats den 23 September!



Den 24 September precis 13 dar efter jag satte golvvärmen så känns det som man kommit en bra bit på väg :)


Den 26 September så börjar taket och spottarna komma på plats...




...och listerna!


Och resultatet blev....





...jag riktigt nöjd med.


Lite före o efter bilder



Före & efter



Efter & före eller var det tvärtom




Hur var det nu igen...



Marko K
Som e nöjd för att han fixade alla byggmomenten själv :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback